Köpvillkor

Butiken är tillfälligt stängd.

Fri frakt inom Sverige

Vi erbjuder alltid fri frakt med Postnord, utanför Sverige kostar frakten 120:-

Leveranstider

1-3 arbetsdagar inom Sverige & 3-5 arbetsdagar world wide.

Vi skickar alla beställningar som inkommer innan kl. 15 samma dag.

14 dagars öppet köp

Vi erbjuder alltid 14 dagars öppet köp. Om du inte är nöjd med ditt köp kan du inom 14 dagar returnera det och byta till andra varor, eller få pengarna tillbaka kostnadsfritt. Detta gäller även för varor som ingår i vår realisation.
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Kortbetalningar

Vi använder oss idag av Stripe för kortbetalningar, du kan betala med Visa, Mastercard eller American Express. Allt hantering av kortuppgifter hanteras via Stripes krypterade miljö.

Pengarna på ditt kort kommer inte dras innan vi har skickat varorna till dig.

Faktura

Vi erbjuder betalning med faktura via vår samarbetspartner Klarna. Vid fakturabetalning skickas varorna till den folkbokförda adressen. Vill du ej ha varorna till din folkbokföringsadress ber vi dig vänligen använda ett annat betalningsalternativ. Ingen faktureringsavgift tillkommer (0kr). Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift, dröjsmålsränta och aktuell referensränta.

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Delbetalning

Vi erbjuder delbetalning i samarbete med Klarna. Du kan när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Delbetalningsalternativen vi erbjuder visas i kassan. För aktuella villkor se länken nedan.

Se de allmänna kontovillkoren här.

Adress och kontaktinformation för ånger och retur av köp:

Tel +46 8 540 82 600 eller mail@alexis.se
Mail besvaras inom 48 timmar från att vi mottagit dem.
Om vi inte hinner ge ett korrekt svar inom avsatt tid ovan kommer ni att meddelas det inom 48 timmar från er fråga har mottagits av oss.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som spårbart paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Returadress för ångerrätt och reklamation:

Butiken är tillfälligt stängd.

Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Ej uthämtade paket

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

 

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Stark medvind AB 559128-9003

Bolagsregistrerad adress, Söderberga Allé ,168 62 Bromma.